Kişinin yasevimliığı maşer ortamında değeri olan , kapasite, hareket ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara gereğince insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı bünyelabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına yönlü ) bileğmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık gereğince;
· Eğitim bilimi bir prosestir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğmeseletirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç zemin öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler karınin nüshadır. Ammaçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre gereğince bileğmeseleebilir, lakin sürecin doğbeyı bileğmeselemez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca biryoğun filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmeseleikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, beşer karınin dirim boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere yönlü olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda maruz terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine gereğince sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye bulunmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasar ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise resen vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzen olarak ele hileındığında ise terbiye sisteminin üç zemin ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Asıl; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, imtihan akıbetları üzere matlup davranış bileğmeseleiklikleridir.