SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri bâtınin nazik olan bu dü fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı çalışmalemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Başkaca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM makul bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak bâtınin yapılan çkırmızıışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı beş altı elan açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bâtınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir sair önemli fark da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çkırmızıışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir trafik rahatışı esenlar.
Bu dü fehva, bâtınerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişangâh elan ticari olduğu bâtınin bâtınerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu demek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan kazançlı ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.