Tabiattaki tüm güzelliklerin davetine degaje olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye başladığı senelerde tanışacakları bambaşka zanaat aktivitelerinden artı olarak etkilendikleri açıktır. Tüm bu zanaat dalları arasında hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişsel ve içtimai vürutimleri kucakin eğitimciler, erken evetşta edinilen pozitif müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu temas, mader karnında başlayan tabii bir ilişkidir. Nene kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay içinde dinleyen çağa, özellikle duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bunların anlamlarına karşı hissî bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanıyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylemiş olduği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da tanıdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her irfanün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, mader ile çağa arasında kurulu, müzikal bir hissî rabıtdır. Aynı ölçüde konulevseldir de; annenin, çocuğuna, dünyaın uyumak kucakin güvenli bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Er dönemlerde, çağa – mader – moruk arasında kurulacak musiki bağı, gitgide evetşayacakları hissî ilişkileri sağlamlaştıracaktır. Bebeklikten çısoy çocuk, kendini sağlıklı bir yetişgaraz meydana getirecek etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir ögönen verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde musiki, onun kucakin yararlı bir muhabere kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her hengâm boşlama edilen sistemli ve kapsamı geniş musiki eğitimi, sahih şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı kucakin, fiziksel ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten yoksun kalınmaktadır. Burada, hilekârlık bilimleri ve yabancı tat alma organı üzere derslerin çok önemli bulunduğunu alim ve zanaat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden alıkoyacağını” düşünen mader-babaların da, bili eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. çalgı eğitiminin, uzun dönemde akademik başarı içerisindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç mabeyinştırmaya taraf verelim: